Image
Colorum - Creative Studio

Kurumsal Etkinlikler Yeni Normalden Nasıl Etkilendi?

Kurumsal Etkinlikler Yeni Normalden Nasıl Etkilendi?

COVID-19, ilaç sektöründeki etkinlik takvimini oldukça etkiledi. Fuarların ve konferansların çoğu iptal edildi veya ertelendi. Ancak
etkinlik organizatörleri, sektör çalışanlarının kendi evlerinden güvenli bir şekilde katılabilmeleri için etkinlik düzenlemenin yeni yollarını geliştirdi. Evet, sanal etkinliklerden bahsediyoruz.

Bu yazıda sanal ve fiziki etkinlikler arasındaki farkları; hem ilaç firmaları, hem de katılımcılar için avantaj ve dezavantajlarıyla
sıralayacağız. Düzenlemeyi düşündüğünüz sonraki etkinlikler için karar vermenizde yardımcı olabiliriz. 

Maliyet Avantajı
Sanal etkinlik şirketleri, dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar tüm çalışanlarınızı ve misafirlerinizi ağırlayabilecek "sanal mekanlar",
2D veya 3D etkinlik alanları sunar (ve Forum Live gibi bir sanal platform sağlayıcınız varsa, Mars’ta bile etkinlik düzenleyebilirsiniz. Lütfen tüm interneti davet edin).

Esneklik
İş gücümüz küreselleşti. Çalışanlar dünyanın her köşesinde ve giderek daha fazlası uzaktan çalışıyor.
Çalışanlar için seyahat kadar heyecan verici olsa da; plan yapmak, uçmak (genellikle uluslararası olarak) ve otele gitmek için geçen süre, e-postaların biriktiği ve çağrıların itildiği aşırı "ölü" zaman anlamına gelebilir.
Akıllı şirketler, katılımcıların tekrar tekrar geleceği düşüncesiyle dijital etkinlikler düzenler.
Esneklik madalyası sanala gidiyor.

Veri Toplama ve Yönetimi
Sanal etkinlikler veri toplamayı biraz daha kolaylaştırıyor ve B2B ilaç sektöründe daha etkili takip yapmak mümkün olabiliyor.
Yüz yüze etkinliklerde, ister dahili ister harici olsun, toplanan veriler genellikle manual olarak elde edilir.
Büyük veri istiyorsanız, sanal ortama geçmelisiniz.

Networking
Çevrimiçi olarak bu kadar çok zaman geçirdiğimiz, dizüstü bilgisayarlarımızın başında oturduğumuz veya cep telefonlarımıza baktığımız bir dünyada, merhaba derken başka birinin gözlerine bakmak güzel (hatta özel). Sadece telefonda veya e-posta yoluyla konuştuğunuz insanlarla yüz yüze tanışmak, ilişkiye önemli bir katman ekleyerek farklı türde bir iletişime olanak tanır.
 
Sanal etkinlik sağlayıcıları, katılımcıların etkinlik içinde sohbet etmesini heyecan verici ve ilgi çekici hale getirse de, dünyanın hala el sıkışmaya ihtiyacı var.
 
Promosyon Malzemeleri
Kişiselleştirilmiş ürünler, yüz yüze yapılan etkinliklerin eğlenceli ve ilgi çekici bir parçasıdır, ancak "Sanal etkinlikler de ürün yaratamaz mı? diye düşündüğünüzü neredeyse duyabiliyorum.
Cevap? Evet yapabilirler.
 
Uzun Vadeli Yatırım Getirisi Etkileri
Uzun vadeli yatırım getirisini hemen ölçmek zordur.
Hem fiziki hem de sanal etkinlikler, katılımcıların zihninde güçlü marka çağrışımları bırakır.

Aradaki fark, sanal etkinliklerin daha uzun süre devam edebilmesi, daha fazla potansiyel müşteri toplayabilmesi ve daha fazla insana ulaşabilmesidir.
Kazanan? Bu, şirketinizin hedeflerine bağlıdır, ancak sanal etkinliklerle ilgili olasılıklar neredeyse sonsuzdur.

Şirketiniz Sanal Bir Etkinlik Yürütmeye Hazır mı?
Sanal Etkinlikler, Fiziki Etkinliklerin Bitmesine Yol Açacak mı?

Bizce hayır. İnsanlar hala - günün sonunda bağlantı kurmak – etkileşim yaratmak istiyorlar. Ama aynı zamanda kolaylık da önemli bir ihtiyaç.
Birçok global ilaç firması, hem fiziksel katılımcılar için değer katan, hem de erişim alanını sanal katılımcılarla genişleten “hibrit etkinlikleri” tercih ediyor.
 
İdeal bir pazarlama planında her ikisinin de yeri önem taşıyor. Sanal etkinlik tecrübenizi arttırmak isterseniz bize
forumlive@forumturizm.com.tr aracılığıyla ulaşın ve marka hedeflerinize ulaşmanızda nasıl yardımcı olabileceğimizi keşfedin.